Public Service Commission

Borang

Makluman, sekiranya borang SPA8i tidak dapat memaparkan senarai jawatan, sila klik di sini untuk panduan.

Harap maklum, permohonon baru akan membatalkan permohonan terdahulu. Sila pilih hanya 1 kategori borang yang bersesuaian dengan kelulusan anda. Sila rujuk Maklumat Jawatan yang ingin dipohon sebelum membuat permohonan agar anda dapat memilih jawatan yang bersesuaian. Permohonan akan dikemaskini ke dalam data bank berkomputer SPA sekurang-kurangnya 3 hari bekerja.
Ijazah/Sarjana/PHD - Klik di sini Ijazah dan Diploma ATAU Ijazah dan STPM - Klik di sini

Borang yang perlu diisi oleh calon yang mempunyai ijazah, sarjana atau PHD. Jawatan yang boleh dipohon terdiri daripada jawatan kumpulan Pengurusan & Profesional Gred 41.

Sila baca Maklumat Jawatan sebelum memohon bagi mengelakkan tuan/puan memohon jawatan yang tidak berkaitan dengan kelayakan yang dimiliki.

Makluman Penting:
Sekiranya bidang pengkhususan calon tiada dalam senarai di dalam borang online, calon diminta untuk memilih pilihan 'Lain-Lain' dan seterusnya isikan nama pengkhususan seperti yang tertera di dalam sijil pada ruangan yang disediakan.

Borang yang perlu diisi oleh calon yang mempunyai ijazah dan diploma atau ijazah dan STPM. Jawatan yang boleh dipohon terdiri daripada jawatan kumpulan Pengurusan & Profesional Gred 41 dan Kumpulan Sokongan Gred 27 & 29 dengan syarat calon memiliki kelayakan ijazah/diploma/STPM yang ditetapkan oleh Skim Perkhidmatan berkenaan.

Untuk makluman, sekiranya calon mempunyai kelayakan Ijazah tetapi ditawarkan jawatan kelayakan Diploma/STPM, gred gaji permulaan adalah mengikut kelayakan Diploma/STPM. Sila baca Maklumat Jawatan sebelum memohon bagi mengelakkan tuan/puan memohon jawatan yang tidak berkaitan dengan kelayakan yang dimiliki.

Diploma/Sijil - Klik di sini STPM/STP/HSC - Klik di sini

Borang yang perlu diisi oleh calon yang mempunyai diploma atau sijil. Jawatan yang boleh dipohon terdiri daripada jawatan kumpulan Kumpulan Sokongan Gred 27 & 29 dengan syarat calon memiliki kelayakan Diploma/Sijil yang ditetapkan oleh Skim Perkhidmatan berkenaan.

Calon berkelayakan diploma/sijil boleh memohon jawatan yang memerlukan kelayakan masuk di peringkat SPM (Kumpulan Sokongan Gred 17) atau Latihan Separa Perubatan dengan syarat calon memiliki kelayakan SPM yang ditetapkan oleh Skim Perkhidmatan berkenaan.

Untuk makluman, sekiranya calon mempunyai kelayakan Diploma/Sijil tetapi ditawarkan jawatan kelayakan SPM, gred gaji permulaan adalah mengikut kelayakan SPM.

Sila baca Maklumat Jawatan sebelum memohon bagi mengelakkan tuan/puan memohon jawatan yang tidak berkaitan dengan kelayakan yang dimiliki.

Borang yang perlu diisi oleh calon yang mempunyai STPM/STP atau HSC. Jawatan yang boleh dipohon terdiri daripada jawatan kumpulan Kumpulan Sokongan Gred 27 & 29 dengan syarat calon memiliki kelayakan Diploma/Sijil yang ditetapkan oleh Skim Perkhidmatan berkenaan.

Calon berkelayakan STPM/STP/HSC boleh memohon jawatan yang memerlukan kelayakan masuk di peringkat SPM (Kumpulan Sokongan Gred 17) atau Latihan Separa Perubatan dengan syarat calon memiliki kelayakan SPM yang ditetapkan oleh Skim Perkhidmatan berkenaan.

Untuk makluman, sekiranya calon mempunyai kelayakan STPM/STP/HSC tetapi ditawarkan jawatan kelayakan SPM, gred gaji permulaan adalah mengikut kelayakan SPM.

Sila baca Maklumat Jawatan sebelum memohon bagi mengelakkan tuan/puan memohon jawatan yang tidak berkaitan dengan kelayakan yang dimiliki.

" type="hidden">
SPM/SRP/PMR - Klik di sini Separa Perubatan - Klik di sini

Borang yang perlu diisi oleh calon yang mempunyai SPM, SRP atau PMR. Sila baca Maklumat Jawatan sebelum memohon bagi mengelakkan tuan/puan memohon jawatan yang tidak berkaitan dengan kelayakan yang dimiliki.

Borang yang perlu diisi oleh calon yang memohon mengikuti latihan separa perubatan. Sila baca Maklumat Jawatan sebelum memohon bagi mengelakkan tuan/puan memohon jawatan yang tidak berkaitan dengan kelayakan yang dimiliki.

Berkhidmat/KPSL - Klik di sini

Borang yang perlu diisi oleh calon KPSL atau calon yang sedang berkhidmat secara tetap, sementara, kontrak dan sangkut. Sila baca Maklumat Jawatan sebelum memohon bagi mengelakkan tuan/puan memohon jawatan yang tidak berkaitan dengan kelayakan yang dimiliki.


Comments
0 Comments

PERMOHONAN JAWATAN KOSONG
(SEPANJANG MASA)

Warganegara Malaysia yang berkelayakan adalah dipelawa memohon jawatan-jawatan kosong dalam Perkhidmatan Awam Am Persekutuan, Perkhidmatan Awam Bersama yang am bagi Persekutuan dan Perkhidmatan Awam Negeri Melaka, Pulau Pinang, Negeri Sembilan dan Perlis menggunakan Borang Pendaftaran Pekerjaan di Sektor Awam (SPA8i).

Permohonan boleh dibuat sepanjang masa sama ada melalui Portal SPA atau Portal JobsMalaysia. Walaubagaimanapun permohonan terkini akan membatalkan permohonan terdahulu. Sila pilih hanya satu (1) kategori borang yang bersesuaian dengan kelayakan anda dan bilangan jawatan yang boleh dipohon adalah maksimum 5 jawatan.

Sila mohon jawatan mengikut kelayakan akademik anda.

IKLAN JAWATAN KOSONG DALAM PERKHIDMATAN AWAM
[Bahasa Malaysia][Bahasa Cina][Bahasa Tamil]
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme | pirzacomp system Copyright 2007 - 2008 Pirzacomp System | Privacy Policy